Általános kérdések hajóinkról

Milyen kabinok vannak a hajón?
A hajóinkon 13-13 kétszemélyes kabin található. Vannak kétágyasok, és franciaágyasok is.  Minden kabinnak saját fürdőszobája van WC-vel, mosdóval és tusolóval. A légkondicionált kabinokban továbbá található 220 v-os dugalj és sok pakolásra alkalmas hely.

Van CD és DVD lejátszó?
A szalonban található egy LCD TV CD és DVD lejátszó, valamint különböző szórakoztató filmek. De a vendégek saját filmjeiket és zenéjüket is bátran lejátszhatják.

Lehet a hajón bankkártyával vagy hitelkártyával fizetni?
A hajókon csak készpénzt (EUR, EGP, USD) áll módunkban elfogadni. Minden helyi fogyasztás értéke a hajón kifizetendő a hajó végső elhagyása előtt. Hitelt nem áll módunkban biztosítani.

Van széf a hajón?
A hajókon található széf, ahol az utasok elhelyezhetik értékeiket a túra megkezdése előtt. A búvár vezetőket kell megkérni, hogy hozzáférést biztosítsanak a széfhez. Csak a széfben elhelyezett értékekért tudunk felelősséget vállalni. Minden más érték és tulajdon az utas felelőssége.

Mennyi költőpénzre van szükség?
A hajón vásárolt extrák árával érdemes számolni, mint a baksis a személyzet részére (a túra végén, ha a vendég elégedett a szolgáltatással, szokás a legénységnek és a merülés vezetőknek borravalót adni, kb. EUR10 / nap / utas), a hajón vásárolható pólók, Nitrox használat, 15l-es palack bérlés, műholdas telefon használat. Az elhagyott törülközőkért és ólmokért felárat számítunk fel. Valamint az egyiptomi vízum USD25 / fő, ami helyben, a reptéren megvehető. A szudáni vízum díja (kivéve a nagykövetségen intézett vízumot) helyben, Port Sudan-ban fizetendő. A jelenlegi vízum díjak: USD145 / fő nem amerikai állampolgároknak, és USD200 / fő amerikai állampolgároknak.”

Hány merülés vezető van a hajón?
Minimum 2 helyi, több nyelven beszélő merülésvezető dolgozik a hajókon.

Milyen transzfer biztosított a hajó és a reptér között?
Szudánban csoportos buszos transzfert biztosítunk a Port Sudan-i reptér és a hajó között. Egyiptomban a csoportok nagyságától függően a transzfereket légkondicionált nagy vagy kisebb (coaster) buszokkal bonyolítjuk, valamint taxival egyéni ügyfelek számára.

Hogyan biztosított a biztonságos búvárkodás?
Minden merülés előtt “briefing” (tájékoztatás/útmutató) hangzik el. Az állami valamint a céges szabályzatok a búvárok biztonsága érdekében vannak érvényben. A kapitánynak jogában áll korlátozni/visszavonni bárki merülési jogosultságát, ha az illető alkohol vagy más bódító szer hatása alatt áll, vagy veszélyesen búvárkodik oly módon, ami kárt okozhat másokban, az élővilágban vagy a hajóban.

Milyen képesítésre és biztosításra van szükség?
A búvárkodás kötelező feltétele az érvényes búvárbiztosítás. Minden utasnak kötelezően rendelkeznie kell érvényes utasbiztosítással, ami tartalmazza a deko kamra kezelést is. A búvárkodás további kötelező feltétele az érvényes búvárigazolvány, minimum OWD képesítés és minimum 50 nyíltvizi merülés. Bizonyos merülőhelyek kihívást jelenthetnek, és AOWD képesítés és gyakorlott tapasztalat lehet szükséges a részvételhez. Érvényes Nitrox igazolvány szükséges a Nitrox-os merülésekhez. A biztosítási és búvár képesítési dokumentumokat a merülésvezetőknek kell bemutatni a hajón, és a biztosítási dokumentumokat kérjük irodánknak is elküldeni legkésőbb 2 héttel indulás előtt.

Mi módon tudjuk megvédeni a környezetet és az élővilágot?
Tegyünk meg mindent együtt a csodálatos Vörös-tenger elővilágának védelméért. Kérnénk utasainktól, hogy tartsák tiszteletben és soha se zavarják a tengeri élet egyensúlyát. Bármilyen élőlényhez hozzáérni, abban bármilyen kárt tenni, zaklatni, megölni, vagy a vízből eltávolítani (élő vagy bámi más formában) szigorúan tilos. Vízbe dobni bármilyen nemű hulladékot (szerves vagy sem) szigorúan tilos.

Le lehet foglalni a kabinokat előre?
Az utasok elhelyezése 13 kétszemélyes kabinban történik. Páratlan utasszámú foglalás esetén igyekszünk azonos nemű utasokat foglalni a kétágyas kabinokban. (Nem tudjuk garantálni az utasok nemét, személyiségét, magatartását, sem felelősséget vállalni az ezekből fakadó problémákért.) Az egyedül utazó utasnak lehetősége van lefoglani egy kabint egyszemélyes használatra (egyszemélyes kabin felár kerül felszámolásra), vagy lefoglalni a helyét egy kétágyas kabinban, ahol egy ellenkező nemű utas társ lehetősége nem probléma, vagy lefoglalni egy kétágyas kabint egyszemélyes használatra, és ha sikerül azonos nemű utast foglalnunk a kabinba, az egyszemélyes felárat visszatérítjük.

Van WiFi a hajón?
Ingyen WiFi szolgáltatást biztosítunk a hajón megfelelő lefedettség esetén, ami korlátozott lehet vagy megszűnhet a legtöbb helyen a nyílt vízen.

Mehetnek gyerekek is a szafarikra?
Habár túráink kifejezetten búvároknak javasoltak, 12 évnél idősebb gyerekek is résztvehetnek a szafarikon. Ennél fiatalabb gyerekek részvétele nem ajánlott. Kivételt képeznek a közkedvelt „családi túráink”, amiket kifejezetten családok és gyerekek számára szervezünk.

Vissza a Gyakori Kérdésekhez