04 júl 2024

Késett a gépem. Mit tehetek?

Kedves utasaink és búvártúra szervezőink!

Egész évben voltak túráink, viszonylag rendben szálltak fel a repülőgépek. De most elindult a legerősebb nyáriszüneti szezon, sok sok utassal. És ez a világon most mindenhol így van, főleg az északi féltekén. Ez egyben azt is jelenti, hogy bőven lesznek járatkésések, kimaradások, vagy törlések. Ahogy ezt az elmúlt napokban mindenki tapasztalhatta és olvashatta a sajtóban.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségével egyeztettünk, hogy felkészülve az ilyen esetekre hogyan kell eljárni helyesen és mit tegyünk mi vagy az utasok. Azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az utas maga tudja érvényesíteni a légifuvarozóval, légitársasággal szemben a jogait.

Amit mi javaslunk: hogy az utasok ne dobják ki a repülőjegyet, beszállókártyákat, csomagjegyeket az út után sem.

Járattörlés esetén a tájékoztatáson felül átfoglalásra, étkezés és frissítők biztosítására, éjszakai szállás és transzfer szolgáltatásra, ingyenes telefonhívások biztosítására terjed ki a légitársaságok kötelezettsége. Ha valamilyen okból a célországba érkezéskor 3 órát vagy többet késik a járat, akkor az utasnak járhat kártalanítás a korábban részletezett távolságoktól függően ugyancsak 250, 400 vagy 600 euró összegben, hacsak nem rendkívüli körülmény okozta a járat késését, amelynek megítélése a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe tartozik.

A teljes cikk a linkre kattintva elérhető.

Amit tenni kell:

  • Megtartani a fent említett dokumentumokat.
  • Levelet írni a légitársaságnak.
  • Ha nem jár valaki sikerrel a kártérítést illetően, akkor írni a Fővárosi Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztálynak a légitársaság késéről vagy járattörlésről.

Osztályvezető dr. Tóth Gábor
Cím 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.
E-mail fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
Telefon +36 1 450-2598

Ha csomagsérülés vagy elvesztés van, a jegyzőkönyvet még a repülőtéren fel kell vetetni.

Ez már csak egy magán megjegyzés az utazási irodánk részéről, hogy legyen biztosításotok olyan, aminek a kártérítési összegével egyetértetek, és elolvassátok a biztosítás feltételeit. Mert a kártérítések nem járnak automatikusan. Legyenek befizetési bizonylatok, számlák, utazási szerződés, mert például stornó biztosítás érvényesítése esetén ezeket kérik/kérhetik.

Remélem, hogy tudtunk segíteni. Jó utazást kívánunk!

A Red Sea Boats Holidays utazási iroda csapata

Views: 96
Author: Boats Red Sea