Kitesurf szafarihajó
13 jan 2016

Vörös Tengeri Kitesurf Safari a Cassiopeian – 2016

Kezdet

Egy telefonhívással indult minden…egy luxus búvárhajón maradt 2 hely, érdekel e minket a kiteszörfözés a túra ideje alatt? Gyors szervezkedés után Benesch Gergely barátommal sikerült szabaddá tenni magunkat…következő kép a repülőn ülünk és még mindig nem akarjuk elhinni..:)

Füredi Balázs kite oktatóUtazás

Próbálok minél inkább kiteos szemmel mesélni, így az első fő kérdés ami felmerült az utazás részletei és körülményei. A lehető legjobb opciókkal lehet eljutni a hajóig, 31 kg golfbag, melybe bőven elfér 2 ernyő, 2 boom, 1 deszka, trapéz, neoprének és még jó sok minden más is (amit senki ne hagyjon otthon az a búvármaszk és légzőcső párosítás, mert végzetes hiba lenne ha nem kerül be a csomagok közé:). Emellett kézipoggyász és kis válltáska, vagy laptop táska is felvihető.
Az útvonal a lehető legjobb: Budapest – Hurghada – Busztranszfer a kikötőig ahol már vár minket a hajónk. A visszaút ugyanígy.

Kiteszafari Red Sea EgyptA Hajón

Nagy és tágas 4 szintes hajóban bőven elfér minden felszerelés és táska, külön fakkok, szárítási lehetőségek tömkelege neoprénekre, kitecuccokra való tekintettel, tágas kabinok saját zuhanyzókkal és WC-vel, abszolút felső kategóriának számító külsővel. A legfelső szinten van lehetőség napozni, relaxálni, jógázni, valamint igény esetén saját testsúlyos edzéseket is tartunk, ha nem fáradt volna el valaki az aznapi egész napos kiteozásban :).

Kitesurf saját testsúlyos edzés
Az étkezéssel ne legyen senkinek gondja hiszen a napi 3x i bőséges svédasztalos ellátás jóval több mint amire számítanánk. Érdemes megjegyezni, hogy az ételek egytől egyig finomak, úgyhogy mindenki megtalálja a saját ízlésének megfelelőt…csak el ne hízzunk a végén 🙂
Esténként a shisha szobában korlátlan vízipipa használat, valamint az aznapi történések átbeszélésére, illetve videó elemzésekre is van lehetőség.

Kitesafari szafarihajó Vörös TengerKite & Snorky

Vörös-tengeri régió szélben igencsak gazdag, így a fő szélirányunk minden nap az Ény-i melynek főbb jellemzője az egyenletesség, valamint a „sűrűsége és kompaktivitása” amik elengedhetetlenek egy igazán nagy ugrásokat kedvelő kiteos számára. Mivel a kompakt szél a kezdő illetve haladó ridereknek is megfelelő, így nem kell félni az erősebb szél érkezte esetén sem, hisz egyenletessége miatt nem ráncigál minket, így gyerekjáték a kiteozás és annak tanulása. A víz a téli hónapokban is állandó 22-24 fok és a levegő is 25 fok körül alakul ami nagyon ideális minden tekintetben. Előfordulhat hogy pár napig pihen a szél is, ami a változatosság kedvéért nekünk sem árt, ilyenkor kerülnek elő a búvár felszerelések és igény esetén palackkal való merülésre is van lehetőség előzetes egyeztetés alapján a Föld egyik legszínesebb és legváltozatosabb korall valamint élővilággal rendelkező tengerén.

Kitesurf HurghadaA legjobb spotok általában mindenkinél a sekély türkizkék víz, fehér homokos partok, melyek előtt hullámmentes chopy nélküli tükörsima vízfelszínen kiteozhatunk. Akármilyen szinten is vagy ilyen ideális körülmények közt garantált az élvezet és a fejlődés is mindenki számára. A felkeresett homokpadok, érintetlen szigetek páratlan szépséget nyújtanak így az első pillanattól kedvenced lesz. Jogosan merül fel a kérdés hogyan jutunk ki a szigetre ekkora hajóval. Nos, a mindenre felkészült legénység 2 zodiákkal (motorcsónak) szállít cuccokkal együtt mindenkit a partra és vissza a hajóra is. Senkinek nem kell tartania attól hogy elsodródik a parttól, vagy nem tud vissza kreuzolni, állandó készenlétben lévő zodiákosok azonnal segítenek ha bármi nehézség felmerülne a kiteozásunk alatt (deszka elhagyás, kite leoldódás, elsodródás. stb). A part menti sávok korall és kőmentesek többnyire, így a homoktól 10-cm re is csúszhatunk vagy ugorhatunk fel akár 10m magasságig ahonnan szétnézve bámulatos panoráma nyílik szemünk elé. Ideális helyszín fotózásokra is.

Kitesurf EgyiptomMindenkinek meg kell tapasztalni ezt az érzést ha lehetőségünk van rá…vétek kihagyni. Ha privát órákat szeretne valaki venni, arra is van lehetőség, legyél bármilyen szinten is.

Kite Vörös Tenger EgyiptomKiteos & Család

Ami az egyik legnagyobb előnye ennek a safarinak, hogy akár egy kiteozással egybekötött nyaralásnak is tekinthető. A legtöbb kitesurftúrán ahol családdal együtt érkeznek a csúszni vágyók, mindig van kisebb konfliktus a családon belül, főleg ha egy héten keresztül egész nap a kiteozás a fő szempont és az apa egész nap a szeretteitől távol van a szeles partokon, ameddig a család a szélmentes öbölben, hotelben várja, hogy újra találkozzanak. Ám itt a hajón a család többi tagja is megtalálja a számítását a sznorizással, szigetfelderítéssel, napozással,vagy akár az alap kite manőverek elsajátításával, mindezt úgy hogy belátható távolságon belül marad mindenki. Tehát nem kell félni attól sem, ha nem vagy kiteszörfös, akkor is nagyszerű élmények várnak.

Kitesafari a Vörös TengerenSzerencse & Delfinek

A kiteozások alatt és után is találkozhatunk delfin csoportokkal, melyek bizonyos egyedei kimondottan szeretik ha közöttük úszkálunk, kiteozunk, búvárkodunk. Így adódott az is hogy 30cm közel engedett az egyik fiatal delfin és vele együtt úszva forogva játszottam többször is miközben a nagyobbak körülöttem maradva úszkáltak jellegzetes delfin hangot hallatva. Életem egyik legnagyobb élménye volt, hogy vadon élő szabad delfinekkel úszhattam, ezt az érzést szeretném minél több emberrel megosztani a jövőben.

Kitesurf és búvárkodásSzumma

Ennyi új élményt kapni egyetlen túra alatt szinte lehetetlen, de mégis igaz
– kitesurf egyedi érintetlen álomszép spotokon
– sznori és buvárkodás a világ egyik legszínesebb tengerén
– delfinekkel való találkozás és úszás lehetősége